Tibrokök

Tibrokök har talesättet "Ett bra kök ska kännas i magen".
Och ett ovanligt bra kök ska ju ha en ovanligt bra webbplats.

Tibrokök tillverkar exklusiva kök för den nordiska marknaden och ingår i kökskoncernen Nordic Kitchen Group. Vi fick uppdraget att ta fram ett nytt digitalt kommunikationskoncept och en webbstrategi. Man vill förmedla att man är ett modernt företag med en stark tradition i träbearbetning. Ambitionen är att kunna erbjuda unika kök oavsett vilken stil kunden föredrar.

Vill du veta mer?

Kontakta gärna Markus Ojanperä
070 825 41 30 eller mejla till
markus@celebrationstudios.se

Markus Ojanperä

Webbplats

Webbplatsen ska tydliggöra Tibroköks erbjudande, position och värden. Här presenteras ett urval av kök som representerar det spektra av olika stilar som Tibrokök tillverkar. Fokus har också varit att peka på detaljer som gör Tibrokök unika samt att inget kök är det andra likt – man designar och bygger alltid kundunika kök.

På webbplatsen finns även möjlighet att skapa en egen ”moodboard” som resulterar i att man får se vilken köksstil som passar just dig. Självklart kan man dela sitt resultat och sin moodboard på Sociala medier. Vill man titta närmare på ett Tibrokök är det enkelt att hitta närmsta återförsäljare och boka en tid med en av deras köksarkitekter.

Som CMS används Litium Studio 4.5.1. Webbplatsen är byggd med responsiv webbdesign, en teknik för att bygga webbplatser och -tjänster som fungerar bra och ser bra ut oavsett om de besöks via en dator, mobil eller surfplatta. Pressarean består av Mynewsdesk Hosted Newsroom.

Besök: tibrokok.se

Extranät för återförsäljare

En samlad service för Tibroköks alla återförsäljare. Tibrokök kan via återförsäljarwebben kommunicera ut produkt-/företagsnyheter, kampanjer och erbjudanden. Här kan återförsäljarna ladda hem marknadsföringsmaterial och dokument för att få stöd i sin försäljning. De kan också se ett sammandrag ur Google Analytics för att få kunskap om antal besökare och vad dessa gör på Tibroköks webbplats. Här finns också möjlighet att beställa profilmaterial, tillgång till kundtjänst, information om leveransplaner, möjlighet att anmäla sig till utbildningar och mycket mer.

Tibrokok

Marknadsföring

Ett par gånger om året har Tibrokök sina köksveckor, då man erbjuder dem som köper ett kök en möjlighet att uppgradera sitt nya kök med det där lilla extra. Under dessa perioder har onlinemarknadsföring gett mycket god effekt. Detta har gjorts med PPC-annonsering och Celebration har vid dessa tillfällen tagit fram kampanjupplägg, genomfört analyser och optimerat för att öka konverteringen. I samband med senaste köksveckorna vävdes även traditionell tidningsannonsering in i marknadsföringen genom QR-koder som implementerades i annonserna.

Tibrokok