StockMovers

StockMovers är en webbtjänst bestående av e-handel och tradecenter. Här kan återförsäljare och butiker hitta smarta inköp och lagerägare säljer enklare sina rest- och överlager.
StockMovers startades 2013 och man är nu redo att inleda den internationella lanseringen med början i Polen och Finland. Celebration har sedan StockMovers startades arbetat med deras kommunikation genom strategi- och konceptarbete och visuell identitet. Detta har sedan lett vidare till design och utveckling av webbplats och tjänst för handel mellan leverantörer och återförsäljare.

Vill du veta mer?

Kontakta gärna Markus Ojanperä
070 825 41 30 eller mejla till
markus@celebrationstudios.se

Markus Ojanperä

Webbplats & e-handel

Inför StockMovers steg ut till den internationella marknaden har rullade Celebration under våren 2014 ut den fullskaliga versionen av tjänsten. En av de stora utmaningarna har varit att skapa ett intuitivt, pedagogiskt och attraktivt gränssnitt som lever upp till målgruppens specifika förväntningar och krav. I vissa hänseenden är det en markant skillnad jämfört med traditionella webbshoppar (business-to-consumer och consumer-to-consumer) då det ofta handlar om stora volymer och mycket information om partiet och produkten som ska nå fram till köparen på ett lätt och överskådligt sätt. Celebration har skapat en mängd smarta funktioner för både säljare och köpare. Här kan säljaren förutom att lägga upp basfakta (produktbeskrivning, bilder, priser etc) om sina produkter bland annat ange minsta antal/beställning, ange om partiet är defekt, välja vilka marknader ett parti ska säljas på och få en överblick över sin försäljningsstatistik. Säljarna kan även ange ett ordinarie nettopris för ett parti för att kunna visa för köparna att de gör en bra deal.
Köparna kan enkelt filtrera fram produkter inom ett visst prisintervall, antal i lager och de mest populära produkterna. Köparna får snabbt en överblick över vilka produkter som finns inne i de kategorier och prisintervall de är intresserade av. Man har också möjlighet att beställa provexemplar av de produkter man är intresserad av och skriva ut sälj-/produktblad med sin egen logotyp. Besök stockmovers.se  

Grafisk profil

När StockMovers startades fick Celebration uppdraget att ta fram en logotyp och grafisk profil. Modernt, digitalt och rörelse var några av ledorden.