Kondator

Celebration lanserar en ny visuell identitet och e-handel för Kondator, leverantör av datorrelaterade kvalitetsprodukter med miljöperspektiv.
Celebration och Kondators samarbete påbörjades våren 2015 då ett identifieringsarbete kring önskemål och behov för Kondators nya e-handel inleddes. Kondator är en distributör av datarelaterade kvalitetsprodukter där fokus är att skapa en funktionell och kostnadseffektiv arbetsplats i kontorsmiljö. Försäljning sker i hela Europa, både genom egna och externa varumärken och produkter.

Vill du veta mer?

Kontakta gärna Markus Ojanperä
070 825 41 30 eller mejla till
markus@celebrationstudios.se

Markus Ojanperä

Visuell identitet

Inför arbetet med den nya webbplatsen och shoppen ville Kondator ha en uppgradering av sin visuella identitet och grafiska profil. Arbetet började med en gemensam workshop där vi tillsammans med Kondator satte ihop en moodboard som underlag för den nya grafiska profilen. Det visade sig snabbt att det fanns en vilja att göra något helt nytt; ett stilrent och klassiskt manér som andas skandinavisk design, kvalitet och elegans. Och sedan krydda det hela med en viss mjuk- och lekfullhet. Resultatet har blivit en integrerad grafisk identitet som fungerar både analogt och digitalt.

Som fotograf anlitades Frida Ström (www.fridastrom.se) för att ta fram ett helt nytt bildmanér som harmoniserar med Kondators nya grafiska identitet. Resultatet; cleana bilder med ett tydligt produktfokus och med en tydlig koppling till Kondators färgpalett.

Webbplatsen

Den nya B2B e-handeln bygger på affärssystemet Pyramids e-handelsmodul med stöd av E-line för mobilversion. Celebration har för Kondator tagit fram design och koncept till den nya e-handeln samt genomfört ett grundläggande SEO-arbete.
"Vi inledde vårt arbete med Celebration då deras tidigare resumé visade på en kreativ höjd som vi blev imponerade av och vi har under hela projektet med den nya e-handeln upplevt att vi har fått arbeta med en väldigt lösningsorienterad och konstruktiv partner. För oss var det viktigaste att kliva ur den ”stenålder” som vi befann oss i rent digitalt och erbjuda våra kunder ett mycket enklare sätt att beställa och handla på vår e-handel. Vårt samarbete har också mynnat ut i en rejält uppdaterad grafisk profil, vilket vi tror att vi också kommer ha mycket nytta av framöver."
Erik Westerlund, Marknadsansvarig på Kondator