Hunkydory

Celebration hjälpte Hunkydory att utveckla och optimera sin digitala kommunikation, från de första stegen ut i den digitala världen år 2006 till en närvaro i flera olika kanaler och en framgångsrik e-handel.

Hunkydory är ett svenskt modemärke. Hunkydory finns på 16 marknader runt om i världen. 2012 vann Hunkydory det prestigefyllda priset Guldknappen.

Celebration började arbeta med Hunkydorys digitala närvaro 2006. Uppdragen har innefattat rådgivning och utveckling av digital kommunikation, strategi, koncept, interaktionsdesign, system- och gränssnittsutveckling samt förvaltning.

Med Hunkydory har vi haft tre nomineringar och vunnit en silvermedalj i Svenska Designpriset.

Vill du veta mer?

Kontakta gärna Markus Ojanperä
070 825 41 30 eller mejla till
markus@celebrationstudios.se

Markus Ojanperä

E-handel och webbplats

Hunkydorys shop och kampanjsajt blev i och med uppdateringen inför hösten/vintern 2012 en och samma sajt. Inför säsongen höst/vinter 2012 tog Celebration fram ett nytt koncept för Hunkydorys webbplats som även inkluderade e-handelslösningen. På den nya webbplatsen kan man alltså finna inspiration i form av kampanjbilder, se den kompletta kollektionen för säsongen samt hitta alla butiker som säljer Hunkydory. Och man kan köpa valda delar av säsongens kollektion.

E-handelslösningen rymmer förutom en presentation av utbudet även några trevliga extrafunktioner. Här finns möjlighet att se produkter som är på väg in. Är du medlem i Hunkydorys medlemsklubb kan du välja att bevaka dessa och sedan bli meddelad när dessa finns att köpa. Man kan spara produkter som favoriter och spara dessa för att köpa vid ett senare tillfälle. Favoritprodukterna kan man även maila som en önskelista; perfekt inför jul och födelseadagar.

Här kan man även finna en Shop by Look-lösning där man har möjlighet att köpa en komplett Hunkydory-look från topp till tå. Looksen presenteras på en modell så att besökaren får en tydlig bild av hur plaggen matchar.

Shopen är integrerad mot PayEx och Svea Ekonomis betallösningar och viss integration emot Hunkydorys lager och distributör är gjord. Lösningen är byggd på Litium Studio CMS med modulerna Publicering, E-handel, Produktkatalog, Mediabank och Relationer. E-handeln servar 16 länder med tre valutor och betalning med de fyra största kreditkorten samt i Sverige med faktura och delbetalning. Hunkydory siktar också på fler marknader såsom USA och Japan.

Besök hunkydory.se

Hunkydory retailer

En service för Hunkydorys alla återförsäljare. Här kan de bland annat ladda hem kampanj- och produktbilder för användning i annonser och webbplatser och ta del av de senaste pressreleaserna från Hunkydory.

Framför allt är Hunkydory Retailer en e-handelslösning för återförsäljarna, där de kan hitta säsongens kompletta sortiment. Många återförsäljare vet vad de är ute efter så det ska gå snabbt och enkelt att lägga större ordrar. Här kan man söka och filtrera på artikelnummer, produktnamn, priser samt tillgängliga färger och storlekar. Självklart kan man också klicka sig runt bland alla produktkategorier och låta sig bli inspirerad av alla produktbilder.

Först med iPhone-app

Hunkydory var först bland svenska modemärken att släppa en iPhone-app. I appen kan man se Hunkydorys aktuella kollektion och tipsa vänner om sina favoritplagg. Finns plagget att köpa i Hunkydorys Online Store kan man gå direkt från appen till e-handelns produktsida, lägga till plagget i varukorgen och köpa det. I appen kan man även hitta alla butiker som säljer Hunkydorys kläder – från Malibu, USA till Piteå, Sverige. Dessutom går det att hitta en butik i närheten med hjälp av telefonens GPS-funktion. I övrigt kan man bläddra bland inspirationsbilder och läsa mer om varumärket Hunkydory.